29 marca 2016

Dziedzictwo – Pam Jenoff

Zdarza się Wam kupować gazety z dodatkami w postaci książek? Zakładam, że odpowiedź brzmi: Tak ;-) Mi również zdarza się. Szczerze mówiąc, kupując tę konkretną gazetę nie zwróciłam uwagi na to, jaka jest ta książka i czyjego autorstwa. A gdy już przeczytałam nazwisko – Pam Jenoff – to stwierdziłam, że nic mi ono nie mówi. A co się okazało? – jest to całkiem dobra, przyzwoita książka. Może nie wciąga od pierwszych stron, ale w miarę czytania czujesz nieodpartą chęć poznania losów Rogera Dykmansa, oskarżonego o udział w zbrodniach wojennych.
 
 
Charlotte Gold i Jack Warrinngton angażują się w sprawę bogatego finansisty, Dykmansa. Przed obojgiem trudna sprawa, zwłaszcza, że oskarżony nie daje sobie pomóc i nie zdradza sekretów ze swojego życia. Po intensywnych poszukiwaniach prawnikom udaje się wyszperać kilka cennych wskazówek dotyczących sprawy klienta a od niego samego usłyszą, że dowód jego niewinności kryje się w zabytkowym zegarze. Czy dowód na niewinność Rogera jeszcze istnieje? Czas działa niestety na niekorzyść zarówno Rogera, jak i jego prawników.
Dziedzictwo” to bolesna podróż do przeszłości, wspomnienie wielkiej miłości w obliczu dramatycznych wydarzeń wojny i prześladowań Żydów oraz zdrady, za którą trzeba będzie ponieść karę. Pam Jenoff zabiera czytelników w podróż z Filadelfii do Niemiec, Polski i Włoch. Będzie ona niezapomniana i intrygująca. Czy i Wy macie ochotę zabrać się w tę podróż? Jeśli wątek historyczny i subtelna historia miłosna w tle odpowiadają Wam, to śmiało możecie zacząć pakować się ;-)
Moja ocena: 4+/5

4 komentarze:

  1. A ja za każdym razem omijam książki, które są jako "dołącznik" do gazet. Szczerze to mogłabym przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogłabym też przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jasne że kupuje ! Można trafić na prawdziwe perełki :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli pozostawisz komentarz, będę miała szansę odwiedzić Twojego bloga.
Z góry dziękuję za odwiedziny! :)