2 listopada 2015

Central Park – Guillaume Musso

Do czytania literatury francuskiej, a w szczególności powieści Guillaume Musso nie trzeba mnie namawiać. Każda przeczytana strona zbliża do prawdy, odkrycia tajemnicy, rozwiązania zagadki i odnalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania. Za każdym razem, gdy sięgam po powieść Musso odnoszę wrażenie, że znam go lepiej, a z kolejną lekturą odkryję taktykę pisarza, przeniknę do jego myśli i rozwiążę zagadkę przed czasem i powiem w końcu – „A tu Cię mam! Przewidziałam to! Widzisz, już nie jesteś nieprzewidywalny. I za każdym razem moja naiwność sprowadza mnie na manowce. Tracę grunt pod nogami jak bohaterowie tychże książek. Czuję dyskomfort, że znów pisarzowi udało się mnie wyprowadzić w pole. Jaki jest więc Musso? – Zupełnie nieprzewidywalny, zaskakujący, tajemniczy. I takie są właśnie jego powieści. Zaczytuję się w nich, bo są dla mnie zagadką, to nie jest lektura, po której przeczytaniu kilkunastu stronic będziesz wiedział(a), co wydarzy się. A im bardziej sytuacja bohaterów komplikuje się, tym bardziej chcesz wiedzieć ‘dlaczego’, ‘kto’, ‘jak to możliwe’ i najważniejsze ‘co się wydarzy’.


Alice Schäfer jest kapitanem paryskiej policji kryminalnej. Po tym co ją spotkało – utrata nienarodzonego dziecka i śmierć męża – myślała, że gorzej być nie może. A jednak los spłatał jej kolejnego figla. Alice budzi się rano na ławce w Central Parku w Nowym Jorku. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że poprzedniego wieczoru bawiła się z przyjaciółkami na Polach Elizejskich. A co gorsza, jest przypięta kajdankami do jakiegoś mężczyzny, który podaje się za Gabriela, pianistę jazzowego. Ta mało komfortowa sytuacja budzi wiele pytań. Czy Gabriel jest rzeczywiście tym za kogo podaje się? Jak to możliwe, że oboje znaleźli się w Nowym Jorku? Dlaczego nic nie pamiętają? I skąd wzięły się plamy krwi na koszuli Alice?

Central Park” to wciągająca powieść z wątkiem kryminalnym. Owiana tajemnicą, którą ja już poznałam, a czy Ty chcesz ją poznać?

Dla kogo ta książka? – przede wszystkim dla fanów twórczości pisarza, ale również dla osób, które nie lubią przewidywalnych, nudnych historii. Z „Central Park” czekają Was liczne zwroty akcji. A ciekawość rośnie z każdą kolejną stroną.

Polecam!
Moja ocena: 5/5

13 komentarzy:

  1. Jak dla mnie to jedna z lepszych powieści w dorobku autora. Szalenie mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oo, nie spodziewałam się, że to aż tak dobra książka! Muszę zatem przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam żadnej książki tego autora, ale chętnie to nadrobię, bo mnie zaciekawiłaś i może i ja polubiłabym się z jego twórczością :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie lubię przewidywalnych, nudnych powieści więc może to jest pozycja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też jestem miłośniczką Musso:)))))))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. niestety nie czytałam, ale bardzo podoba mi się okładka, a ja głupia zawsze zwracam na nie uwagę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam wielką ochotę na tę książkę. Może wpadnie mi pod choinkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytam z pewnością, bo już czeka na mojej półeczce! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chciałabym zapoznać się z twórczością Musso. Zacznę od tej książki lub od "Wrócę po ciebie". Czuję, że to lektury w sam raz dla mnie. :-)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli pozostawisz komentarz, będę miała szansę odwiedzić Twojego bloga.
Z góry dziękuję za odwiedziny! :)