26 maja 2015

Kim jest Guillaume M u s s o?

Co decyduje o tym, że po książki jednych autorów sięgamy częściej, a po drugich rzadziej? Co musi mieć w sobie autor/pisarz, żeby chcieć zaczytywać się w jego twórczości? Nieprzeciętną osobowość? Talent pisarski? Bujną wyobraźnię? Odpowiednie cechy charakteru? A może bagaż doświadczeń? Czy macie swojego ulubionego pisarza? Moim faworytem jest francuski pisarz, Guillaume Musso. Szczerze mówiąc, nie wiem co przesądziło o tym, że właśnie tak bardzo lubię zaczytywać się w jego powieściach. Uwielbiam jego styl pisania, opowiadania. Lubię tę aurę tajemniczości. I magię, którą raczy swojego czytelnika. I najważniejsze, o co bym siebie nie podejrzewała, nie przeszkadza mi łączenie światów: realnego z fikcyjnym. Musso doskonale wie jak je połączyć, by stanowiły całość. Gdy sięgam po jego książki tracę poczucie czasu, czytam z zapartym tchem aż do ostatniej strony, by na koniec stwierdzić bezgłośnym ‘szkoda, że to już koniec’. Znacie to uczucie? Jeszcze żaden pisarz nie oczarował mnie w taki sposób, w jaki zrobił to Guillaume Musso. Tym bardziej ubolewam, że ostatnia jego książka została wydana przez polskie wydawnictwo Albatros w sierpniu 2014, a o kolejnych na razie nic nie wiadomo.
 
O AUTORZE
 
 
 
Guillaume Musso, pisarz francuski, absolwent ekonomii, z zawodu nauczyciel. Debiutował w 2001 r. thrillerem Skidamarink, doskonale przyjętym przez krytykę. Jego druga powieść – Potem... – zainspirowana wypadkiem samochodowym, z którego cudem uszedł z życiem, sprzedała się we Francji w nakładzie pół miliona egzemplarzy. W 2008 r. miał premierę film nakręcony na jej podstawie, z Johnem Malkovichem, Evangeline Lilly i Romainem Durasem w rolach głównych; w planach są trzy następne ekranizacje prozy Musso. Pisarz robi światową karierę. Świadczą o tym ogromne sukcesy jego kolejnych powieści – Uratuj mnie, Będziesz tam?, Ponieważ cię kocham, Wrócę po ciebie, Kim byłbym bez ciebie?, Papierowa dziewczyna, Telefon od anioła, 7 lat później, Jutro i Central Park – 20 milionów sprzedanych egzemplarzy oraz przekłady na 36 języków.
 
(źródło opisu i fot. – wyd. Albatros KLIK)
 
 
 
 
STRONA AUTORA
 

http://www.guillaumemusso.com/

W Belgii Central Park oraz L'instant présent utrzymują się na TOP-listach. Tym bardziej jestem ciekawa tych powieści. Tym razem apetyt rośnie w miarę patrzenia. Książki właściwie są na wyciągnięcie ręki, ale co z tego, jeśli nie można ich przeczytać, zrozumieć! Nie byłabym sobą, gdybym nie znalazła sposobu na to ;-) W Niemczech od 1 czerwca będzie dostępna książka autora „Nacht im Central Park”. Zainteresowanych odsyłam tutaj. A bardziej cierpliwym pozostaje poczekać na polskie wydanie tej książki.




 
Czytaliście którąś z książek Musso? Jeśli tak, jak oceniacie jego twórczość? Co podoba się Wam w jego powieściach?
 
 
 

10 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nie czytałam książek tego autora, ale dwie pojawiły się już na mojej półce i niebawem niewątpliwie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam większość książek autora i uwielbiam :). Jeden z moich ulubionych pisarzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio czytałam ''Jutro'' tego autora i muszę przyznać, że bardzo mi się książka podobała. Taka nietypowa i zawiła, ale jednocześnie szalenie intrygująca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również. To jedna z lepszych książek autora.

      Usuń
  4. Otrzymałam w prezencie "Telefon od Anioła" i czeka na swoją kolejkę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło wspominam tę lekturę. Mam nadzieje, że przypadnie Ci do gustu ;)

      Usuń
  5. Jeszcze nie próbowałam, ale się nad jedną z jego książek zastanawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj :) Myślę, że warto.

      Usuń

Jeśli pozostawisz komentarz, będę miała szansę odwiedzić Twojego bloga.
Z góry dziękuję za odwiedziny! :)