30 stycznia 2015

Przegląd filmowy - styczeń 2015

Pora na pierwszy w tym roku przegląd filmowy. Styczeń obfitował w ciekawe filmy. Dlatego zastanawiam się, czy to kwestia tego, że filmy były tak dobre, czy może tego, że niewiele trzeba, aby mnie zadowolić ;-) Obstawiam to pierwsze!

Pierwszy film, który na długo pozostanie w mojej pamięci, to „Transsiberian”. Sam tytuł niewiele mówi o fabule. Chociaż pierwsze moje skojarzenia powędrowały, zresztą błędnie, że to film, którego akcja toczy się w czasie drugiej wojny św. Może właśnie dlatego zwróciłam uwagę na tytuł i plakat go reklamujący. Gdybym miała opisać ten film jednym zdaniem, brzmiałoby ono tak:  Intrygujący i zaskakujący thriller, który trzyma w napięciu do samego końca. Nie spodziewałam się, że aż tak spodoba mi się ten film. Akcja ma miejsce głównie w pociągach kolei transsyberyjskiej. Młode małżeństwo (Jessie i Roy) poznaje w pociągu parę (Abby i Carlosa) pozornie w sobie zakochanych ludzi. Niewiele o sobie wiedzą, ale starają się bliżej poznać. Wszystko komplikuje się, gdy Roy spóźnia się na odjazd pociągu, a jego żona musi poczekać na niego na kolejnej stacji. Jessie wpada w kłopoty, od których nie ma odwrotu. W pewnym momencie wszystko wydaje się wracać do normy, ale tym razem w dalszej podróży towarzyszy im rosyjski policjant, Grinko, który próbuje odnaleźć mordercę dilera narkotykowego. A Jessie odkrywa, że Carlos podrzucił jej narkotyki i tym samym staje się współwinną. Czy jest jeszcze jakieś wyjście z tej piekielnej sytuacji? Podróż koleją transsyberyjską okaże się nie tylko owocna w nowe znajomości, ale także w niedopowiedzenia i tajemnice. Rozpoczyna się gra, w której stawką jest życie.    
 
Gatunek: thriller, dramat / Rok: 2008 / Moja ocena: 5+/6 / Film na vod.pl  KLIK
fot. filmweb.pl
Muzyka serca” to film obyczajowy i muzyczny. Kto więc pokochał całą serię „Step up” i inne filmy, w których muzyka i taniec grają pierwsze skrzypce, pokocha również i ten film. Delphine jest młodą i pełną pasji dziewczyną. Jej miłością jest taniec. Prawie cały swój czas spędza na parkiecie, czego nie pochwalają jej rodzice. Jedynie babcia dziewczyny kibicuje jej marzeniom. Delphine przygotowuje się do castingu, który może otworzyć jej furtkę do kariery, ale i tutaj rodzi się problem, gdyż jej partner taneczny doznaje kontuzji. Czy Delphine spełni swoje marzenie, i czy znajdzie na czas nowego partnera?
 
Gatunek: obyczajowy, muzyczny / Rok: 2011 / Moja ocena: 5+/6 / Film na vod.pl   KLIK
fot. filmweb.pl
 
River Queen” to opowieść o młodej kobiecie, Irlandce, której chłopak (tubylec) zginął. Sarah wbrew ojcu rodzi dziecko, które staje się jej oczkiem w głowie i jedynym wspomnieniem po ukochanym. Pewnego razu podczas zabawy Sarah traci syna z oczu, a ten zostaje porwany na życzenie dziadka chłopca. Kobieta przez siedem lat próbuje go odnaleźć, ale bezskutecznie. A co najgorsze, na Nowej Zelandii trwa wojna miedzy wojskami brytyjskimi a miejscową ludnością. Sarah znajduje się w samym centrum tej wojny. Czy uda się jej odnaleźć syna i wyjść z tego cało?
Film widziałam dwa razy. Zrobił na mnie tak pozytywne wrażenie, że mogłabym obejrzeć go po raz trzeci. Nie tylko pomysł na fabułę, ale również zwrot w przeszłość, i te piękne krajobrazy, które ciągle przewijają się, sprawiają, że chciałoby się tam być i zobaczyć te miejsca na własne oczy. Ten film skradł moje serce i pewnie wrócę do niego jeszcze nieraz ;-)
Gatunek: dramat, historyczny, przygodowy / Rok: 2005 / Moja ocena: 6/6 / Film na vod.pl  KLIK
fot. filmweb.pl
 
Pozory i złudzenia” to świetnie zaplanowany thriller, chociaż pewnie niektórzy odniosą wrażenie, że daleki od rzeczywistości, z czym nie sposób się nie zgodzić, mimo to wciąga poprzez budowane napięcie. Wszystko, co wydaje się być sielanką jest tylko złudzeniem. Laura jest striptizerką w nocnym klubie. Jej występy robią ogromne wrażenie na mężczyznach, ale jeszcze żaden z nich nie pragnął się z nią ożenić i nie traktował jej jak księżniczkę. Laura, skuszona życiem u boku człowieka tak wpatrzonego i zakochanego w niej, decyduje się na małżeństwo i porzucenie dotychczasowego życia. Wychodząc z klubu ulega wypadkowi. To, co tak pięknie zapowiadało się, pęka jak bańka mydlana. W wyniku wypadku zostaje oszpecona bliznami i traci słuch. Marco trwa przy niej w tych trudnych chwilach, których Laura nie jest w stanie sobie przypomnieć. O tym, co wydarzyło się, świadczy jedynie jej ciało. Pewnego dnia odkrywa, że jej mąż nie jest tą osobą, za którą się podaje. Laura próbuje rozwiązać tę zagadkę. Czy Marco umożliwi jej to? Co ukrywa jej mąż i czy to na zawsze zmieni życie Laury i ich synka?
Gatunek: thriller / Rok: 2003 / Moja ocena: 4/6 Film na vod.pl  KLIK
fot. filmweb.pl
 
Oglądaliście? Jeśli tak, to jak je oceniacie?
A może chcielibyście obejrzeć, któryś z tych filmów?

5 komentarzy:

  1. Nie oglądałam żadnego, ale zaciekawił mnie film "Pozory i złudzenia".

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam żadnego z wymienionych, ale "River Queen" ma super plakat :D
    Zapraszam do siebie,
    http://worldofbookss.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam żadnego z przedstawionych przez Ciebie filmów. Myślę, że w pierwszej kolejności obejrzałabym ten z Emmanuelle Seigner :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie widziałam jeszcze żadnego;/ Ale najbardziej mnie ,,River Queen" interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Żeby tylko więcej czasu było na takie przyjemności jak książki i filmy. O widzę, że w "Transsiberian" gra jedna z moich ulubionych aktorek Kate Mara.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli pozostawisz komentarz, będę miała szansę odwiedzić Twojego bloga.
Z góry dziękuję za odwiedziny! :)