16 stycznia 2015

Książkowe must have

Nowy rok to okazja, żeby stworzyć listę książek – must have. Z pośród wielu książek, które chciałabym przeczytać, wybrałam dwadzieścia, okrągła liczba i myślę, że możliwa do zrealizowania w rok czasu. Pewnie dla niektórych możliwa do zrealizowania w dwa miesiące, ale przecież nie o to chodzi, żeby przeczytać jak największą liczbę książek, tylko żeby mieć z czytania przyjemność lub dowiedzieć się czegoś.

Na pierwszy ogień wybrałam serię książek Katee Robert: Szczęśliwa zamiana, Szczęśliwa przegrana, Szczęśliwe poszukiwania. Jeśli lubicie powieści erotyczne lub macie ochotę odciąć się od codzienności, to może spodoba się Wam fabuła tych książek. Nie znam stylu Katee Robert. Mam tylko nadzieje, że jej powieści nie będą zbyt przesadzone, naszpikowane mocnymi, odrzucającymi wyrażeniami. Liczę na lekką i przyjemną lekturę. Oprócz książek Robert wybrałam jeszcze jedną książkę z tego gatunku i jest to Wbrew zasadom, autorstwa Samanthy Young.
zdj. okładek: matras.pl

Oczywiście wśród tej 20stki nie mogło zabraknąć książek Richarda Paula Evansa. Zamierzam przeczytać List oraz Doskonały dzień. Niektórzy z Was, z tego co widziałam, są już po lekturze tej pierwszej książki, która jeśli nie mylę się, jest powiązana z wcześniejszymi powieściami tego autora – Zegarek z różowego złota i Najcenniejszy dar.   
zdj. okładek: matras.pl

Na mojej liście znajdują się również książki autorów, których twórczości nie znam. A co skłoniło mnie, żeby sięgnąć właśnie po nie? Po pierwsze, ciekawie zapowiadająca się fabuła, a po drugie Wasze polecenie tych książek. Mam nadzieję, że mi również spodobają się te historie. Wśród tych książek znajdują się: Coś do stracenia, Coś pożyczonego, Coś niebieskiego, Tak blisko… .
zdj. okładek: matras.pl

Pewnie nikogo też nie zdziwi, że postawiłam na literaturę faktu, dzienniki, biografie, listy, wspomnienia. Z tego szerokiego spektrum wybrałam książkę Anji Klabunde – Magda Goebbels. Pierwsza dama Trzeciej Rzeszy. Bardzo jestem ciekawa tej pozycji. W kontekście nazizmu, drugiej wojny światowej rzadko mówi się o kobietach. A tym bardziej o kobietach, które służyły Trzeciej Rzeszy i były wręcz fanatycznymi wielbicielkami doktryny, jaką wprowadził Adolf Hitler. Mam nadzieje, że książka przybliży życiorys żony ministra propagandy i być może odsłoni nowe fakty dotyczące jej życia. Inne książki, które wybrałam to: Byłem kierowcą Hitlera, Sprawczynie oraz Sprzedana.
zdj. okładek: matras.pl

Z zakresu historii i psychologii wybrałam dwie książki, o których zresztą myślałam już od dawna. Może tym razem uda mi się je zakupić – Zniewolone dzieciństwo. Ukryte źródła tyranii oraz Szaleństwo! Leczymy nie tych, których trzeba.
zdj. okładek: empik.com

Z twórczością tych autorek – Abbi Glines i Magdaleny Witkiewicz – spotkałam się już nie raz. I przyznam, że chciałabym przeczytać jeszcze jedną książkę Glines – Przypadkowe szczęście. Liczę na powtórkę z O krok za daleko ;-) oraz Pierwszą na liście, która już jest w sprzedaży.

zdj. okładek: po lewej - matras.pl / po prawej - empik.com 

Dwie ostatnie książki z mojej listy, które być może okażą się pierwszymi, które przeczytam, to powieści Danki Braun: Historia pewnego narzeczeństwa i Historia pewnego związku. Tak się składa, że na święta dostałam Historię pewnej niewierności. Nie pozostaje mi nic innego jak zamówić pierwszą i trzecią część ;-)
zdj. okładek: matras.pl

Czytaliście?
Jakie książki planujecie przeczytać w tym roku?
 
 
 
 
 
 

12 komentarzy:

  1. W środę skończyłam "Pierwszą na liście", więc jestem świeżo po lekturze i ZACHĘCAM! :) Czytałam też "Sprzedaną..." świetna była! "Coś pożyczonego" - fajna. A "List" i "Tak blisko..." mam zarezerwowane w bibliotece, więc też niedługo się przekonam, czy warto. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w bliżej (i dalej :)) nieokreślonych planach, bo zapoznać się z twórczością Abbi Glines. Jest bardzo popularna i ciekawi mnie, jak pisze.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Tak blisko" czytałam i było super :) reszty nie znam i chyba nawet nie chcę poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam żadnej z tych książek, ale kilka znalazłoby się i na mojej liście:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ty zamierzasz je wszystkie przeczytać, czy kupić na własność i przeczytać? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytac i kupić lub ewentualnie wypożyczyć z biblioteki, chociaż jest małe prawdopodobieństwo, że je tam znajdę :)

      Usuń
  6. Powiem Ci, że wszystko MEGA! Czytałam Coś pożyczonego i Coś niebieskiego i dobrze wspominam:) Coś do stracenia stoi na półce:) Pierwsza na liście już za mną - świetna:) I tak coś czuję, że Abbi Glines mi się spodoba, więc dodam sobie Przypadkowe szczęście, bo o krok za daleko było naprawdę spoko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cieszę się i liczę, ze również mi spodobają się :)

      Usuń
  7. Ambitna lista! Ja to nie mam czasu na przeczytanie nawet 1/4 z tego :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Książki Giffin, Evansa oraz te dotyczące wojny - również bym chciała :-))

    OdpowiedzUsuń
  9. Też miałam zrobić sobie listę książek, po które chętnie bym sięgnęła, ale niestety zostały mi jeszcze książki z zeszłego roku, które czekają na swoją kolej. Muszę w końcu nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsza seria książek ma piękne okładki, ale literatura erotyczna raczej nie dla mnie, chyba jeszcze do niej nie dojrzałam :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli pozostawisz komentarz, będę miała szansę odwiedzić Twojego bloga.
Z góry dziękuję za odwiedziny! :)