9 grudnia 2014

Moja biblioteczka

Moja ‘biblioteczka’ jest skromna. To tylko jeden regał, na którym i tak już brakuje miejsca, aby wyeksponować cały mój książkowy dobytek. Mimo to jestem dumna z mojej małej biblioteczki – zwał jak zwał, ale kiedyś może rozrośnie się do większych rozmiarów i znajdzie się dla niej osobne pomieszczenie, i już nie będą musiały leżeć jedna na drugiej, być schowane przed światem w ciemnych szufladach, czy też pod biurkiem, bo będą miały swoje zasłużone miejsce.

Książki na półkach więcej mówią o człowieku niż jego życiorys zapisany odręcznie na kartce papieru.
– J. L. Wiśniewski [w: Miłość oraz inne dysonanse]
 
W mojej biblioteczce prym wiedzie francuski pisarz, Guillaume Musso oraz amerykański, Richard Paul Evans. Dwie różne kultury pisania, inne style, inne spojrzenia. Ciekawe, inspirujące i życiowe historie. Znajdziecie tutaj również twórczość Magdaleny Witkiewicz, Paula Coelho, Janusza L. Wiśniewskiego czy Federica Moccia.
 
Wśród tych książek z pewnością nie doszukacie się fantastyki. Już wiecie, że to nie moja bajka i że nie lubię aż tak bardzo odbiegać od rzeczywistości. Znajdziecie jednak literaturę faktu, którą lubię. Cenię sobie wspomnienia innych ludzi.
 
Oprócz słowników, lektur szkolnych można doszukać się również czasopism językowych – jedna z lepszych i bardziej interesujących metod nauki języka obcego, ale to już pewnie wiecie.  
 
 
 
 
 
A gdy mam czas to eksperymentuję, w kuchni rzecz jasna. A że z różnym skutkiem to wychodzi, to już inna kwestia ;-)
 
A jaka jest Wasza biblioteczka i co ona mówi o Was?

18 komentarzy:

  1. Moja biblioteczka jest dość różnorodna i w pewnym sensie przypadkowa. Jednak jestem z tego zadowolona, bo z każdą książką wiąże się inna historia zdobycia i "przemycenia" jej do domu, ponieważ moi rodzice uważają, że nie ma sensu kupować książek, skoro w bibliotece ma się do nich niemal darmowy dostęp. :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa ta twoja biblioteczka:) na mojej niestety już też jest coraz mniej miejsca;( Zazdroszczę ci zbiorów Evansa, bo ja mam tylko 2 jego książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładna kolekcja. U mnie stoją książki z różnych dziedzin i gatunków literackich, ale fantastyki podobnie jak u Ciebie nie ma. Choć zdarza mi się coś przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda Evans na półce, ja mam tylko jedną jego książkę - Zimowe Sny - nie czytałam, ale pożyczyłam przyjaciółce i bardzo chwaliła;) Piękna biblioteczka i na pewno się wspaniale rozrośnie! Tego Ci życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja biblioteczka jest mała i niepozorna. Brakuje mi regału...
    Twoja jest świetna, bardzo podoba mi się kolekcja książek Evansa ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała biblioteczka, masz naprawdę fantastyczne tytuły :) Moja biblioteczka jest niestety rozdzielona na dwa domu - jedna w mieszkaniu w Krakowie, druga w moim domu rodzinnym. Mam nadzieję, że za kilka miesięcy, czyli po moim ślubie już znajdzie się w jednym miejscu :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna ta Twoja biblioteczka i widzę tam wiele dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja biblioteczka jest różnorodna. Na pewno pełna poradników co mi też ostatnio dało wiele do myślenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale jesteś konsekwentna! To nie jakaś przypadkowa zbieranina (jak u mnie), tylko wszystko ma sens :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdyby ktoś analizował moją biblioteczkę wyszłoby na to, że jestem szalenie nieuporządkowaną osobą ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna ta Twoja biblioteczka. I taka różnorodna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna kolekcja i słodki aniołek:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Biblioteczka może i skromna, ale za to jacy świetni autorzy. Evans, Musso to zdecydowanie i moi ulubieni pisarze ;). Choć akurat za Coelho i za Abbi Glines nie przepadam. Do tego widzę pare książek podróżniczych :). Pięknie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  14. kilka pozycji znam:) świetna kolekcja. Ja uwielbiam czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie liczy się ilość ale jakość. A u Ciebie widzę wiele wartościowych lektur.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna kolekcja, widzę, że książki ułożone pod linijkę :) U mnie część książek na małym regale, a reszta na podłodze przy telewizorze, bo się nie mieszczą...

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna kolekcja :) Jestem zafascynowana tym co masz w swoich zbiorach :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli pozostawisz komentarz, będę miała szansę odwiedzić Twojego bloga.
Z góry dziękuję za odwiedziny! :)