25 listopada 2014

Spróbujmy jeszcze raz - Abbi Glines

Gdy znalazłam się na ostatnich stronach książki „O krok za daleko” czułam ogromny niedosyt. Nie spodziewałam się takiego zakończenia. Rozstanie Blair i Rusha w tak nietypowy sposób tylko zaostrzyło mój apetyt na kontynuację tej historii. Zatem po frapującej i wciągającej pierwszej części przyszła kolej na drugą – „Spróbujmy jeszcze raz”.

Blair po rozstaniu z Rushem próbuje ułożyć swoje życie na nowo, chociaż nie jest to łatwe. Świadomość, że zostało się pozostawionym przez rodzica na pastwę jego nowej rodziny i oszukanym przez ukochaną osobę, może skutecznie wszystko utrudniać. A wiadomość o ciąży jeszcze bardziej może skomplikować i tak już trudną do zaakceptowania sytuację.
Rush nie może pogodzić się z myślą, że stracił jedną z ważnych osób w jego życiu. Uwikłany w igraszki dorosłych próbuje znaleźć sposób, aby odzyskać Blair. Czy będzie potrafił odzyskać zaufanie Blair, a jednocześnie zmienić stosunek siostry i matki do ukochanej?

Życie młodych ludzi może się łatwo skomplikować. Zwłaszcza, gdy dorośli nie wykazują się dojrzałością, której by się od nich wymagało, i próbują ukryć prawdziwe wydarzenia z przeszłości. Zarówno Blair, jak i Rush mają do pokonania wiele uprzedzeń i niechęć ze strony najbliższych.
 
 
Spróbujmy jeszcze raz” to historia o dawaniu szansy, walce ze sobą i swoimi słabościami, poświęceniu, dopasowywaniu się do drugiej osoby i tworzeniu udanego związku. Z jednej strony to książka przeznaczona dla młodzieży, a z drugiej dla dorosłych czytelników, gdyż nie brakuje w niej pikantnych i odważnych scen. Ta powieść jest jednak słabsza od pierwszej części. Tutaj wraz z rozwojem sytuacji, konfrontacją Blaire i Rusha odczuwa się niezdecydowanie autorki, co do losów bohaterów. A sama historia wydaje się być jedynie dziełem przypadku aniżeli przemyślanym zabiegiem. I z pewnością ma to związek z tym, że trudno jest napisać dobrą trylogię, bazującą na losach tych samych bohaterów i trzymającą od początku do końca w napięciu.
Tylko i wyłącznie przez sentyment do pierwszej części [KLIK], moja ocena to: 4-/5
Przede mną ocena trzeciej części – „Zacznijmy od nowa”. Zapraszam Was na nią już wkrótce.        

8 komentarzy:

  1. "O krok za daleko" jakoś nie wywarło na mnie zbyt dużego wrażenia. Nad drugą częścią się zastanawiałam.... Ale jeśli piszesz że jest słabsza od pierwszej, to może jednak sobie odpuszczę. Dla mnie sceny łóżkowe były ordynarne i niesmaczne, a jeśli w drugim tomie też tak to wygląda, to ja podziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba pierwszy raz słyszę o tej lekturze i w ogóle tej serii, jak skończę wszystko co planuję przeczytać (a już jest tego coraz mniej) zacznę szukać, choć zastanawiam się czy "pikantne i odważne sceny" mnie nie zdenerwują i czy nie odłożę książki :P
    serdecznie pozdrawiam, zwariowana książkoholiczka

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze tej serii, ale muszę w końcu nadrobić zaległości. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chętnie wkrótce się za nią wezmę, nawet już mam na półce ;)
    Piękne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie ocena była odwrotna, dwójkę oceniłam łaskawiej niż jedynkę, ale seria mnie od siebie nie przekonała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Musze wygospodarowac troche wiecej czasu na czytanie ksiazek...eh....

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam tych książek :) wydają się interesujące :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli pozostawisz komentarz, będę miała szansę odwiedzić Twojego bloga.
Z góry dziękuję za odwiedziny! :)