19 sierpnia 2014

O krok za daleko - Abbi Glines

Wyobraź sobie, że masz dziewiętnaście lat, a za sobą wiele smutnych przeżyć: śmierć siostry bliźniaczki, która ginie w wypadku samochodowym, odejście ojca i śmierć matki. Czy nie jest to za dużo cierpienia jak na jedną osobę? Co zrobić, kiedy traci się najbliższych swego serca. Blair nie pozostaje nic innego jak odnaleźć ojca. Zostało jej niewiele: rzeczy osobiste, samochód, broń. Po kosztownym leczeniu matki musi zwrócić się o pomoc do ojca. Nie byłoby to trudne, gdyby nie to, że opuścił ich w najgorszym momencie bez słowa wyjaśnienia.

Czy spotkanie z ojcem może ukoić ból, pozwoli zapomnieć o najgorszych chwilach? Blair, sugerując się adresem, który podał jej ojciec, podjeżdża pod dom. Nie wysiada. Zastanawia się, co powie, gdy zobaczy ojca po tylu latach.

Patrzyłam na olbrzymią trzypiętrową willę stojącą na białych piaskach Rosemary Beach na Florydzie. Tu mieszkał tata ze swoją nową rodziną. Od razu rzucało się w oczy, że nie będę pasować do tego miejsca.
Nagle ktoś gwałtownie szarpnął za drzwi samochodu. Instynktownie sięgnęłam pod siedzenie i wyciągnęłam pistolet. Wycelowałam prosto w twarz intruza. Trzymałam broń mocno w obu dłoniach, gotowa pociągnąć za spust.
- Hej… chciałem ci powiedzieć, że chyba się zgubiłaś, ale zmieniłem zdanie. Powiem wszystko, co chcesz usłyszeć, tylko odłóż broń. – Chłopak miał brązowe włosy, zmierzwione i założone niedbale za uszy. Podniósł do góry ręce i wytrzeszczył oczy.  

 
 
Blair dowiaduje się, że ojciec nie czekał na jej przyjazd tylko poleciał z żoną do Paryża. Musi zdać się sama na siebie, a właściwie na łaskę syna Georgianny, Rusha i liczyć na jego przychylność.
Rush zna prawdę, której nie zna Blair. To młody i charyzmatyczny chłopak, któremu ulegają niemal wszystkie dziewczyny. Czy Blair zaprzyjaźni się z nowym bratem? Tego dowiecie się w książce Abbi Glines „O krok za daleko”.  
O krok za daleko” to niezwykle emocjonująca historia miłości między dwojgiem ludzi, którzy nie powinni czuć do siebie nic poza przyjaźnią. Od miłości do nienawiści tylko jeden krok zwłaszcza, że wszyscy okłamują Blair. A taka prawda może boleć. Co skrywa ojciec i dlaczego tak nagle odszedł?
Książka autorstwa Abbi Glines była spontanicznym zakupem. Za okazyjną cenę. Nie żałuję, bo przeczytałam ją w dwa wieczory. Okładka może nie przyciąga, ale to, co znajduje się w środku tak. To lekka i przyjemna lektura. Do samego końca nie wiadomo, co się wydarzy. Ta nieprzewidywalność sprawiła, że nie miałam ochoty przerywać czytania. A miłym zaskoczeniem było, że książka ma kontynuację. Nie pozostaje mi nic innego jak zaopatrzyć się w „Spróbujmy jeszcze raz” (cz. 2) i „Zacznijmy od nowa” (cz. 3).  
Czytaliście tę serię? Polecacie?
Moja ocena: 6/6

24 komentarze:

  1. Ja kupiłam spontanicznie w Biedronce za 10zł :D Cieszę się, że było warto według Ciebie :) Na pewno niedługo przeczytam, szkoda, że nie było od razu pozostałych tomów w tej cenie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie lekkie i przyjemne lektury. Na letni wieczór, są w sam raz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także lubię czasem coś lekkiego przeczytać :)

      Usuń
  3. Marzę o tej serii i wielce żałuję, że przegapiłam biedronkową wyprzedaż...

    OdpowiedzUsuń
  4. happy day sweety!

    <3, Kathrin
    http://www.getcarriedaway.net/

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja jej nie kupiłam...co za pech ;) Bardzo chciałabym przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam wielką ochotę na tę serię. Co czytam recenzję to jest ona pozytywna, Twoja bardzo zachęca, więc postaram się zdobyć całą serię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam serii, ale naczytałam się wielu pozytywnych recenzji na jej temat, że już od dawna tytuły widnieją na mojej liście "do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No to mnie poważnie zaciekawiłaś:)) Bardzo, bardzo żałuję, że i ja nie skusiłam się na tę książkę. Mam tylko jedno małe "ale". Skąd główna bohaterka miała broń??:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dziewczyna z Alabamy, więc broń musiała mieć ;)

      Usuń
  9. Bardzo interesująca fabuła i taka wysoka ocena... to może oznaczać tylko jedno. Muszę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi ciekawie. Mam ochotę przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam za sobą całą serię i jestem nią zachwycona równie mocno jak ty, chociaż lojalnie uprzedzam, że 2 i 3 tom jest znacznie spokojniejszy od pierwszego. Mimo to i tak mi się podobało.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasami lubię takie lekkie powieści:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię od czasu do czasu takie lekkie powieści :) Wprawdzie teraz mam nieco napięty plan czytelniczy, ale będę pamiętała, że tak pozytywnie o tej książce pisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka zapowiada się bardzo fajnie, więc jak gdzieś ją wypatrzę, to postaram się przeczytać :-) A widzę, że kolejną książką będzie "Dziennik z Gusen" już jestem jej ciekawa i czekam na recenzję :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. mnie książki Glines kompletnie nie urzekły, a główna bohaterka była wręcz irytująca. Spróbujmy jeszcze raz wypada lepiej od Kroku, ale kolejnym tomom już podziękowałam.

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja się z chęcią skuszę na tę opowieść :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Podoba mi się, podoba, chcę przeczytać! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Brzmi zachęcająco, choć nie do końca jestem pewna, czy to książka dla mnie. Fajnie, gdy taki spontaniczny zakup okazuje się trafiony w stu procentach. :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli pozostawisz komentarz, będę miała szansę odwiedzić Twojego bloga.
Z góry dziękuję za odwiedziny! :)